söndag 30 maj 2010

Söndag Aramis och köra igång med Marksman

Först lekte jag med Aramis, vi gjorde lite nya grejor och på lite längre avstånd och med lite trav, han är ju under igångsättning så lite lugnt får vi ta det vilket jag inte tror är fel för då hinner han hänga med. Även om han blev lite spänd (utanför sin CZ) så kom han snabbt tillbaka och var med mig och erbjöd saker. Gick över presseningen idag lugnt och sansat. Gjorde lite bakdels förflyttning, även det in motion för att få flyt och att han ska få röra lite på fötterna. Det är så roligt att se hans små förändringar och jag hoppas att de fortsätter.


Sen lekte jag och Marksman för första gången efter vilan! Underbart, lite jobbigt att bara låta honom vara i en heeel vecka kan jag säga, har nog kommit på att han är som min hälft... he he låter som vi är gifta... Men han betyder så mycket för mig min svarta hjärtevän <3 Han har kommit och mött mig i hagen i flera dagar nu och frågat om vi inte kan göra något : D
Men så idag så hände det! Viloveckan var över och vi gick till ridbanan och lekte lite, först lite sideways över tunna, på volt-trav sideways-trav. Sen gjorde vi lite liknande det vi gjorde innan vilan med skritt-halt-rygga (med kvalitet) -skritt, fast inte uppsuttet utan med repet ihopknutet till zone 5. Kändes som han leade upp sig lite mer av det och sen moosade vi oss till stallet och borstade, myste och stretchade. Sen tänkte jag släppa ut honom i hagen men han sa något i stil med "kom nu så går vi på en prommis! Har bara sett den här hagen och gårdsplanen i en heeel vecka!" skulle jag tro iaf. Så sagt och gjort jag hängde på så vi tog en prommis uppöver på grusvägen i tot 20 min ;)) Han är så go min darling.


Marksman på väg till mig vid grinden...
Kommer närmare...


Och närmare... he he


FRAMME!!! LOOVE han är så söt nar han kommer till grinden så fort jag kommer in i hagen, det värmer i hjärtat <3

3 kommentarer:

  1. Visst är de härligt :) spetsade öron och nyfiken på vad man ska göra :) Adonis va lika dan :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Skrev lite väl fort i förra inlägget.

    Ja visst är det härligt! <3 Värt mer än guld de ögonblicken!

    SvaraRadera