lördag 22 maj 2010

Fredag "Little things can..."

Aramis hade gjort illa sig på en pinne eller ris eller något i hagen på vä bak så han var lite svullen och hade ett sår på insidan en bit under knät. Så han fick lite omvårdnad av sin matte och sen fick han Back on Tracka sig. Han verkade ganska trött också så det var nog skönt för honom.

Marksman masserade jag lite på när jag borstade och det hände mycket saker! Han tyckte det var skönt, jag ska försöka bli bättre på det, bara ta några extra minuter när jag borstar och pilla på lite med min lilla hobby massage... :D kanske inte varje dag men oftare än det blivit av hitintills.
Sen sadlde jag utan några paddar och med bara Balance vojlocken, sadeln låg jättebra i stilla stående läge med den lösningen men åkte lite under ridpasset, vet dock inte om det berodde på mig eftersom jag även längde mina stigläder ett hål och jösses vad det gjorde för min sits och jag kände att jag var i precis rätt läge för att inverka hela tiden. Men det krävdes verkligen att jag inte spände mig i ljumskarna för då kändes lädrena långa, just vad jag behöver träna på...
Eftersom ridbanan mer såg ut som någon slags gröt av allt regn så gick vi in i manegen och red. Han är otroligt duktig på follow the rail och Corners och det av sig själv nu för jag har inte tränat det utan jag tror att det kommit av att jag höjt kraven och shapat upp det hela lite...
Gjorde tre skritt, halt rygga och detsamma i trav och i båda varven, gick jätte bra så jag var nöjd med det.


M är trött i bakbenen efter passet men han har lagt över massa man på "rätt" sida... Hm how interesting...
Rullat sig har han också gjort därav chokladpralin-med-kakao-på-effekten!


Ställde upp kameran på sargen och filmade medans jag red, ska fixa ett program till datorn så kanke jag lägger in den här sen.

2 kommentarer:

  1. Blev lite welsh cob inspirerad när jag kollade in din blogg nu, och då hittade jag en annan WC som heter Marksman, i Sverige http://www.welshcob.se/marksman.htm

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Kul med en till Marksman! Tack för länken!

    SvaraRadera