tisdag 18 maj 2010

Gymnastik

När jag var i stallet och grejade så kom M fram till grinden och stog och tittade, så jag öppnade grinden så gick han in i stallet lös och vara med mig där när jag gjorde i ordning inför insläppet, han blev lite särbehandlad och jag tror han tyckte det var kul!



Det blommar helt underbart hemma i min trädgård

Efter lite funderande och ännu lite mer funderande och konsulterande med A-C:n så har jag nu en liten plan för veckan ;) inte illa det!
Eftersom M har kännts lite sisådär i kroppen och det har varit ganska mycket på sistone efter kursen för Erika, så kunde vi nog konstatera att det behövs nog en lugnare period för herrn. Så med början igår och planen är ca 5-7 dagar framåt så ska vi ta det lugnare, och igår började jag med konceptet skritt - halt rygga - skritt - med kvalitet! för att se om det kan gymnastisera honom lite och ses som en slags viloperiod.
Han kändes kanon fin igår efter att jag ridit på ridbanan, varvade dock med lite öppna, tugga ut tygeln med kvalitet och att styra "utan tyglar" och han var så med och så fin. Stretchade efteråt, vilket vi också måste skärpa oss på. Blev ca 20 min i skritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar