måndag 3 maj 2010

Provade Cradle igen

Idag så gjorde jag och M lite frambenssprattel på väg in från hagen, och jag kom på en lite förfinad teknik som gjorde det lättare för honom att sprätta i lite forward motion sas... Hm jag som vanligt som varit för klumpig hitintills! Det har kännts på sistone som att så fort jag gör rätt så behöver inte M egentligen lära sig saker utan han kan dem redan, så är det väl med det mesta för de kan ju göra allt i det fria, men ändå..? Han har bara väntat på att jag ska lära mig knapparna.. =)


Synd att eltråden är där men jag har inget redigeringsprogram i datorn så den får tyvär vara där...

Han hade en liten bula på/vid ett revben idag med som han troligen har fått av att han lekt lite våldsamt med hans hagkompisar, verkade inte direkt öm och tror inte han kände av det när han rörde på sig, hoppas det inte är så farligt. Turligt nog så låg inte sadeln emot där heller!

Sen red jag lite i en hage en stund men det var väl ojämt så vi gick till ridbanan istälet, eftersom jag provade Cradle bettet igen, vilket jag inte har ridit på sedan kursen för Martin i juni i somras då han tyckte jag skulle rida på det tredelade Confidence snaffle istället. För Marksman krullade ihop halsen för mycket på Cradle då.
Idag känndes det bättre med Cradle men inte lika bra som med det tredelade som jag tycker kommit lite till korta nu när jag vill be om lite mera samling och höjd i framdelen bla. Det kunde jag göra med Cradlet så knapparna finns där och även styrkan för några steg iaf. Men jag tappade den goa tränsbetts känslan... :(  Att sånt här ska vara så svårt!

Vi moosade en lång stund efteråt och sen lekte vi lite med traktorn för att bygga lite confidence när den ändå kom körandes :)

Men imorgon blir det galopp ut och då får han Confidence snaffle igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar