lördag 12 juni 2010

Litet bloguppehåll

Jag har haft lite av ett Blog break, vet inte varför det blivit så men det är väl part of the game... som med allt annat. Jag har bara inte haft något som jag kunnat skriva ner, skrivkramp kanske? 

Marksman och Sigge speglar varandra ;)

Men jag har grejat på med hästarna, Marksman och Aramis och kommit till ganska faschinerande breakthrough med båda! Kan sammanfattas som att när jag känner att jag inte kommer längre, det är stopp... så är det dags och höja ribban till nästa Level och inte bara tänka att jag fixar det lite halvt och sedan är det bra. Utan ta det steget längre och bara lyssna på hästen och applicera planen utefter hur han reagerar! 
Jag har hört detta från fröken E massor av gånger men nu först så tändes ett Liljeholmens :) 
Det har även gått upp för mig vikten av att ta dessa LB Extrovert grabbar utanför deras Comfort zone mest varje dag men med attityden att lägga om planen if needed sas! 

Alla hästar har fått bytt hage till mera gräs vilket de blev glada för, men jag har glömt att ladda in de bilderna från kameran... ;) 

2 kommentarer:

  1. hmm...jag lämnade ett kommentar här igar men det kom nog inte med. konstigt nog. tycker det kranglade lite här pa blogspot igar.
    jag maste ocksa komma igang igen! och framförallt göra nagonting nytt med henne *suck*. der är fan ta mig inte lätt att vara postive progressive hela tiden ;)

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte lätt, det ska gudarna veta! När jag insåg att lösningen var närmare än jag trodde så var det lite Oh Boy moment för jag brukar bara krångla till det i mina tankar... Ta upp det jag gör till en ny nivå, göra det i andra zoner, på längre avstånd och i högre gångarter ;)) He he Simple but not easy!

    SvaraRadera