måndag 3 maj 2010

Nu är det vår!

Det var en härlig dag igår, som jag njöt av i solen och det blev inte så många knop gjorda innan det var jobb igen på kvällen...
När jag kom ner till stallet så hade snälla Th tagit Marksman och Malin till en liten hage vid stallet och börjat borsta dem.


Så vi fixade lite med dem. Tror M var glad att träffa lilla Malin, de och Timotej gick tillsammans i hagen förra året.


Här spanar de på något tillsammans. Malin är 31 år gammal!

Timotej anslöt också till Marksmans lilla tillfälliga flock en stund.


Sen kan man konstatera att våren är här då vårbruket är i gång, här förbereds potatísland!
Marksman är lite bekymrad att traktorn är så nära... Men inte Malin inte... 

Försöker tänka...

Ah matte! Så gulligt att han riktade uppmärksamhet åt mig trots traktorn var lite besvärande...


Sen lekte jag med honom lite, försökte med frambenssprätt och lite dutt i dutt. Snart kan han gå framåt och sprätta med frambenen ;)
Jag insåg att jag behöver nog ge honom lite mer tid ibland att tänka igenom saker, för nu det senaste har han stått och tänkt en lång stund när jag avslutat och sen tuggat och gäspat jätte mycket... How interesting ?! Verkar som jag har bara kört på...
Jag ska skärpa mig och ge honom mer Silence between the notes så får vi se om någon ljuv musik kan uppstå ;))


3 kommentarer:

  1. Ja det är så härligt, efter lite regn härom dagen så blev det väldigt grönt och blommigt överallt! Våren är härlig!

    Tack så mycket Elisabeth!
    Ja jag är så tacksam för min fina och älskvärda häst som har funnits med mig i halva mitt liv <3

    SvaraRadera