söndag 9 maj 2010

Kurs 8/5

På morgonen så fick M en spa behandling av A-C, eftersom något har hänt med honom, om det är att pga att jag har ändrat och fixat med rörelsemönstret så kan det nog vara något som ska ur kroppen.?
Så därför var lyckan obeskrivlig när jag kom ner till stallet och A-C som var trött på att se mig och då även M deppig så där stog min häst färdig masserad och med Back on Track täcke på sig, glad och nöjd! Vilken vän man har va!!!!!! :D

Sen på em drog vi igång med kursen, tror M kände av behandlingen men det var ju inte bättre innan så med det i åtanke var jag glad för allt jag fick! Vi glorde lite Backing Cirkle, min "aha" var att om jag flyttar ut nosen när han ska lyfta ytter fram och inner bak så kommer han bättre in med baken och volten blir bättre!
Extreme Sqeeze med tunnor och hinderstöd, och jag kunde bryta när M kände sig osäker och få honom att göra det med hjärnan inkopplad! Bra känsla för det kan vara användbart.


Demo med Palle

Cirkling game begär fler varv och ökad energi, men ute på vall enklare för mig och M för större ytor
Sen red vi lite, trav Jo-Jo game, Wawe (in´s and out´s), förberedande för galoppombytet, och på slutet bara flöt bogarna i de olika varven och var så lättflyttade så det var ótroligt. Lite galopp, skritt, ställ om fatta förvänd och igen, funkade bra!
Öppna/Sluta rättnänd och förvänd på volt.

Var en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Verkligen verkar det ha varit en härlig dag=D

    SvaraRadera
  2. Ja det var jättekul! Men idag var det fantastiskt kul med! :)

    SvaraRadera