tisdag 4 maj 2010

Uteritt

Idag tog jag och M en förmiddagstur eftersom jag tog ut hästarna. Jag kom på en väg som jag inte ridit på 5 år kanske om inte längre..? Så den provade vi idag och vi hittade runt! Men den var ingen höjdare för det var så uppkört i skogen sen de hade kört med skogsmaskiner där...
Det blev en tur på 1 timme med ganska mycket galopp och trav på grusvägen innan vi svängde in i skogen för att komma fram på vägen ovanför mitt hus och då är det ju bara några minuter kvar till stallet. Det var mysigt för fåglarna kvittrade och solen sken stundtals, härligt!
Red med Confidence snaffle idag och det var bättre!

Öronbild


Sen blev det lite tvätt för han hade gegga upp under hela magen från skogen
Ser ut som M tycker vi har fotat färdigt, vill nog ut i hagen...


När vi var klara och jag släppte ut m i hagen slog vädret om och det mullrade avlägset och sen kom hagel... och så har det hållit på till och från hela eftermiddagen!

2 kommentarer:

  1. gud vad mysigt med uteritt! jag længtar... speciellt nu nær vædret blir fint. kunde jag bara øvertyga milva om att hon inte blir upæten ute...men med tiden kommer hon nog att inse det - kanske ;)
    fina bilder på marksman!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är så mysigt att rida ute på Marksman som jag litar på och som bara går, om än med lite playful attityd eftersom han är en LB Extro så kan han liva upp stämningen lite iblad, men nu för tiden är det inom rimliga gränser så det är mest att rikta hans energi på något annat så är han nöjd igen.

    Tiden kommer för dig och Milva när ni kan rida ut med!
    Jag brukar se på det som att allt man gör och ju mer relation man bygger desto bättre förutsättningar blir det ju att det ska funka!

    Mina och Marksmans uteritter har förbättrats dramatiskt senaste året, inte för att jag tränat dem utan för att vår relation förbättrats och jag och han har blivit mer mentalt och emotionellt sammansvetsade. :)

    SvaraRadera