lördag 22 maj 2010

Torsdag fortsättning

Lekte först med Aramis och jisses vad den lilla hjärnan gick varm! Han gäspade blinkade och suckade mest hela tiden! Men lite kul för poletten har nog rammlat ner när det gäller Friendly coh det var skönt att se, bara desto mer intresting hur uppfinngingsrik jag behöver vara för att denna smarta och snabbtänkta häst inte ska tycka jag är way to boooring sedan... Men det får jag klura på.
Såg ut att gå bättre med vä bak och överhuvud taget rakare i bak.


M stog och vilade lite när jag kom till stallet på em, tror gräset har bättrat på magen lite extra... ;)

Sen red jag Marksmans program fast ansåg att han nu kunde det så gjorde bara tre gånger i skritt sen i trav och han blev väldigt fin i traven, ryggningen flöt lite bättre tror det berodde på framåtbjudningen. Han la av en jätte frust sen när vi var klara så det är nog bra för honom. Har bestämt mig för att ställa av honom i en  vecka sen när jag är klar med den här veckan och se vad det kan ge, förhoppningsvis läker han ut de slitage som har varit nu ett par veckor med kurs och så mycket annat som gjort att han gått lite för mycket men det ser jag som en maxning i träningen så nu ska återuppbyggnad ske... ;)) He he tanken räknas ju säger de som vet!
Tog bort den lilla Balance pad jag har bak under sadeln också,men hade bara vanligt schabrak för Balance vojlocken var hemma i tvätten, var ingen genialisk lösning...

Sen åkte jag och köpte ett Back on Track nättäcke på Hööks för  de hade 20 % och det gör ju lite iaf. Men 155 cm var för litet eftersom det ända som fanns i den storleken inte hade bogveck. Men A-C:s 155 cm med bogveck är perfekt så jag hoppas att Hööksarna kan gräva fram ett med bogveck i 155 cm. Eftersom det inte ska vara det på dem egentligen utan det är bara lite slumpartat att det är det på vissa... Hoppas på tur!

Jag och Mats satte färdigt granplanteringen i tryckande värme sen kom regnet och åskan gick förbi oss så det gick bra, skönt att det är klart, blev 300 st för sen tog hygget slut så att säga :P Men blöta blev vi!

Här kommer "tattar lasset" när vi var klara, då alla grejjor skulle med ut från skogen... he he

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar