måndag 24 maj 2010

Palle och Aramis

Igår började ju Marksmans vila.
Så dagen fördrevs med annat, började förmddagen med ett litet stallmöte och sen efteråt lekte jag med Aramis. Kör mycket friendly in motion med honom, men även lite wawe, 8:or för att underhålla hans hjärna inte ska komma på andra saker. Det är så kul att se att fastän jag bara har lekt med honom 4 ggr så händer det redan grejer, han börjar bounda lite med mig och stunderna blir längre som han är med mig mentally and emotionaly sas.


Sen städade och fixade jag och A-C i sadelkammaren, blir så bra när det är lite mer fixat och sorterat! Nu är det bara min "lilla" hylla kvar som jag ska ta mig en rejäl funderare om sllt av dess innehåll verkligen behöver behållas...
Fixade även med en ny anordning som ska sättas upp i stallet, bilder kommer kanske när den är uppsatt ;)

På kvällskvisten så tog jag och lekte med Palle, han är verkligen en annorlunda häst i mitt tycke för jag har nog inte haft någon häst som liknar honom förut, han kan ju bli lite spänd men väntar man bara ut honom så är han hur tänkande som hellst och bara man visar vad man vill tydligt så gör han det :O och det kan ta ca två tre försök. Friendly game in motion funkade kanon på honom nu, han fattar att han ska slappna av nu! Sen gjorde jag lite partial disengagement fast från marken för han blir lite spänd när han rör på fötterna ibland, VB travare som han är...

Härlig dag med solsken och massa hästar! Just as it should!!! :)


4 kommentarer:

  1. fin bild :)
    vad säger marksman när du lekar med andra hästar?
    jag maste ocksa städa ut mitt skap - och ge bort allt som inte behövs längre...

    SvaraRadera
  2. Härligt de är att läsa om vad du gör med dina pållar :) brukar bli att fantisera om vad jag skulle gjort med Adonis om han levt. Han va jätte busig och var alltid med på allt. Lätt att lära trix. Han brukade jaga mig i ridhuset med ett spö i munnen med spetsade öron och glittrande ögon :) Underbara hästar :)

    SvaraRadera
  3. Marion: Ja han är photogenic den gode Aramis så det är inte så svårt att ta kort på honom! Han är en mycket intressant häst!

    Semlan: Kul att du tycker så, jag är så ledsen över din Adonis! Förstår att tankarna vandrar iväg.... Låter som min svarta Marksman det där med spöt i munnen, snacka om ett sinne för humor!

    SvaraRadera
  4. Glömde... Marksman bryr sig inte så mycket om att jag grejar med andra hästar, vad jag kan se iaf. Men jag pysslar med honom mycket så han får sin uppmärksamhet ändå! :)

    SvaraRadera