måndag 17 maj 2010

Lördag

Först red jag ut på en smått vår galen Marksman, he he oooooh man! På vägen bort var han ganska hm what should I say... Intreresting, men sen när vi vände så hade han lekt färdigt sina lekar med mig så då var han jätte mysig. Tycker att han är lite såhär när vi inte varit ute och ridit så mycket, nu är det bara senaste veckan som det varit dåligt av den varan.
Men mycket galopp blev det för vi behöver bygga mer styrka och kondition.
Det blev en ganska rejäl tur på ca 1 timme i det fina vårvädret, men jag hade lite svårt att spänna av, tror det berodde på att jag vet hur han brukar vara men "Don´t make assumtions..." finns det ju en klok man som brukar säga så BÄTTRING på Fridan krävs!
På vägen hem med en lite laddad Marksman fick vi kryssa mellan barnvagnar, små barn som hade svårt att stå upprätt i gräset så de ramlade omkull hela tiden och massa människor som var ute och gick i det fina vädret, men då var M en klippa trots att han var på tårna så gick han förbi hur lugnt och fint som hellst. Hm tror han körde sina bästa LB Extrovert knep på mig tidigare under ridpasset :))



Sen var det Pallens tur och med honom blev det lek i hagen, moosade runt lite, mirror mirror och lekte med det som gick att tillgå i deras Paradis hage, bland vitsippor och liljekonvaljblad, såsom stockar, squeeze under/över grenar osv...
Emma var med och jag guidade henne i lite Catch me game med Timotejjan, det gick riktigt bra. Lite coolt att det fungerar!!!
När vi rörde oss runt i hagen som en liten flock, två människor och tre hästar, så var det lite kul att se hur everything matters för hästarna men ändå blev det mixat och matchat, tillslut visste vi inte vem/vilka som ledde utan det kändes så som jag tror att det går till i en hästflock till vardags att helt prestigelöst så rör de sig runt och som de flockdjur de är så hänger de på varann oavsett vem som vill gå vart, lite How Interesting moment 8)


Det här var vad som mötte mig vid grinden, en väntande Palle, Cute!


Emma, Timo och Malin kommer på bred front.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar