torsdag 1 april 2010

Massage

Lånade en systemkamera igår och fotade lite med den, är lite skillnad för min gamla digitalkamera är nog 6-7 år gammal. Lite regnigt och grått väder bara men det var kul ändå!

Igår fick Marksman massage av snälla A-C, som bor på gården, lyx att ha henne så nära och att hon vill hjälpa mig, som vid sånna här tillfällen när jag blir lite deppig och inte riktigt vet vad som är problemet och vad jag ska göra.
Marksman tog åt sig massagen väldigt bra, tror han tyckte det var skönt! Vi har kommit fram till en plan som bygger på att få igång cirkulationen i hans kropp och det genom rörelse, så får vi se hur det utvecklar sig. Var lite kul att hon tyckte lite samma som jag har kännt, men nu har jag fått en second opinion och Marksman har fått en mer genomgående behandling än vad jag har åstadkommit i mina försök, med min lite anpassade människo massage :) på honom.
Så idag blir det skritt på marken i 30 min, men vi ska gå ut så då tycker nog M att det är spännande ändå!
Har skruvat ur alla broddar nu och hoppas att det kan göra sitt till så han blir bättre. Jag tror på våren!
Nu är det barmark mest överallt, förutom på min gräsmatta... och det har gått på bara några dagar, så det har verkligen gått fort!

Grabbarna gnabbas såsom grabbar gör...

Men då blir det geggigt istället...

2 kommentarer:

  1. Håller tre fingrar att det snabbt känns bra igen. Det är rätt att lyssna på vad man själv känner, trots allt är man den som bäst känner sin häst. Tre känner på raken inte många synonymer här inte :)

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabeth, det är viktigt att lyssna på sig själv, men att handla utifrån det är inte lika lätt tycker jag...

    Haha känner är ett bra ord ;))

    SvaraRadera