måndag 5 april 2010

Påskafton 3 April

Vi var ute och gjorde bygden osäker med våran framfart!



Red ut i det underbara solskenet på förmiddagen, Theresia och Malin följde med ut. Marksman var lite laddad, tror det är lite vårkänslor hos Herrn! Men han är ändå helt med och ridbar, så den extra energin känns bara rolig. Eftersom förhållningsorderna av A-C var skritt och ev galopp för att han ska få använda ryggen lite bättre och höja den, men bara om det kändes bra förståss...
Sagt och gjort sa jag till Theresia att vi skulle galoppa lite? Så vi fattade galopp, jag och M i täten och efter en bit så blev det lite för lajbans för M så han la av fem rejäla bockar, behöver jag säga att Theresia som red bakom höll på att skratta ihjäl sig..? Men han var snäll han skruvade inte :) och ryggen var ju upp och rund kan man säga. Gamle mannen på 18 bast bocka på det viset ? Men det såg han nog inget problem med! Annars kändes galoppen väldigt rund och bra så det var roligt.

Sen på vägen hem satt jag av honom en bit hemmifrån, brukar göra det ibland, och lättade på sadelgjorden som jag alltid gör, sen när vi gått en liten bit tyckte jag att M gick så konstigt och jag hann tänka "Nej vad är det nu?" innan jag lyfte blicken och inser att sadelgjorden är mitt uppe på ryggen och då sadeln på motsvarande sida... under magen! Tur man har snäll häst med bra Friendly game :) Han väntade så snällt medans jag sadlade om...

Är så tacksam över min roliga häst som är spännande varje dag men på ett sådant sätt att jag känner mig trygg med honom och det känns verkligen som vi har det kul ihop, ute som på banan i alla gångarter! Det är fantastiskt. Hoppas han tycker detsamma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar