fredag 2 april 2010

30 min promenad

Glad Påsk!

Igår gick vi på en 30 min promenad, jag valde att gå på marken, tänkte om han hade lite träningsverk efter massagen. Han var på sitt mest LB Extrovert humör studsade lite och slängde med huvudet, kråmade sig och höll på, men när jag sa åt honom att sluta så lugnade han sig, sänkte sig och spände av en stund, för att använda energin till något mer konstruktivt. Men det var inte så mycket som behövdes för att det skulle köra igång igen när han blev uppspelt över något... Men var ingen fara på taket då han kändes rätt med mig, om än med spring i benen.

Det var underbart att se hur han skrittade på genom hela kroppen, som han var för två veckor sedan ungefär... Tänk vad lite massage av A-C kan göra! Får se om jag skrittar honom uppsuttet idag... beror på hur han känns, jag behöver aven klura ut en annan paddning av sadeln.

1 kommentar: