onsdag 14 april 2010

Skritt tur

Igår gick jag och Marksman en grusväg/skogsrunda som tog 45 min, tror han hade lite träningsvärk så därför höll vi oss till skritt!
Det var jättemysigt och Marksman bara gick på så det kändes bra! När vi skulle passera läskigaste gården så kom jag på mig själv att andas kanske skulle vara bra! Vilket jag tror jag glömmer när M blir lite tight så spänner jag mig med av gammal vana tror jag för det är inte av rädsla utan måste vara ett invant mönster... Hm dags att ändra på!!! Så jag andades och KORS Marksman bara gick förbi gården då, om än lite spänd men sen så slappnade han av direkt när vi passerat. Lite intressant faktiskt! Jag red på helt långa tyglar hela tiden för att jag inte skulle inverka något med dem.. Så jag ska komma ihåg att andas.

Jag gjorde som jag har gljort nu i några dagar att jag satt av en bit hemifrån och stretchade hans vä bak och sen går jag med honom hem, tror han kommer in i rörelsemönstret bättre om jag stretchar honom och han får gå en bit efter det för annars om jag bara ställer in honom i boxen känns det som han bara står stilla och får då inte ut något av strechingen...?! En ren hobby teori från min sida. Men jag ska prova såhär, vet iaf att jag får inte glömma att stretcha hans vä bak för det märks.


Jag och Joody grejade i trädgården igår och vid två tilfällen var hon bara försvunnen, då hade hon badat i dammen. Fastän jag har försökt klargöra för henne att hon inte ska, men det är inget som räds en riktig vinterbadare inte ;)
När hon inte fick bada så la hon sig i den sista snödrivan som finns och kylde ner sig, tror hon tyckte det var varmt!

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker damm! Klart att en liten hund vill bada där, kanske hästen också :)

    SvaraRadera
  2. Ja dammen är mysig, den ligger i min trädgård! Tyvär vet jag inte hur botten ser ut så jag vågar nog inte släppa dit Marksman men Joody brukar bada överallt så det är jag inte så oroad över. Skönt att slippa leta efter hundvänlig strand i sommar! :))

    SvaraRadera