tisdag 13 april 2010

Galopperat snabbt!

Efter gårdagens Feldingkreis var jag mycket optimistisk inför dagens ridning, jag hade känslan i min kropp om hur det ska kännas och när jag satt upp och red så fanns det där, bara jag inte tänkte FÖR mycket, utan bara tillät kroppen att gå på de signaler den fick och se vad det blev av det. Jag blir mer och mer faschinerad av det här fenomenet.
Så idag kunde jag och M rakrikta, ställa böja höger och vänster, coolt! Vänster öppnan som kändes helt avig i lördags bara flöt... Hm how interesting! Vi galopperade mycket idag med och i vår gloppbacke så bjöd han på så fint och jisses vad det gick fort! Men han drev helt jämt framåt och i vänster galopp också! Så jag var överlycklig.
Han kändes över huvud taget pigg och full av glädje idag, min huvudvärk som jag hade innan jag satt upp var som bortblåst efter en liten stund bara! Heeelt underbart!


Gammal bild igen, men jag har lite bild torka..?!

3 kommentarer:

  1. Hej, var håller du till!? =) Jag har hört en del om Feldenkreis, men det finns väl inte så många utövare. Var går du på det, Finns väl söderut sthlm osv såklart men har fått för mig att Umeå också har.
    Verkar vara suveränt.

    SvaraRadera
  2. =D

    Härligt när hästeriet får en att känna sig hel!

    SvaraRadera
  3. Ja det känns jättekul med hästarna nu och allrahellst med Marksman såklart. Häftigt hur lite kan inverka så mycket på hela ens person och även djupare!

    Jag går på Feldingkreis eller Kroppskännedomskurser som Pernilla kallar det http://skogsgarden-timmele.com/index.html
    Jag bor utanför Borås så det är rätt nära! Vet inte var det finns i övriga Sverige?

    SvaraRadera