onsdag 28 april 2010

Härliga timmar med Marksman

Igår tisdag började jag med att ta Marksman till ridbanan och började leka lite lätt med det vi fick med oss av Erika att lära in. Men sen kom en hököpare som jag lovat att hjälpa så jag lämnade M på ridbanan och han stog där så snällt och tittade efter mig... <3 Hon sa också att "åhhh han är så snäll och bara står där..." Lite kul att höra eftersom han var mer vild än tam tidigare, innan Parelli och när han var yngre.

När de hade åkt så fortsatte vi att leka en stund och det går ju framåt men vi tränar för morgondagen så det blir nog bättre vartefter.

Marksman fick städa lite vid dörren till höet när vi gick förbi.


Såhär lycklig blev han! ;))


Sen sadlade jag honom och vi gick ner till en underbar vall som blev våran ridbana!


Han gick så otroligt bra och jag bara njöt och tackade någon högre makt för min underbara häst som jag kan ha så kul med och han verkar gilla det med. Just känslan av att han är med på det vi gör och han har nog aldrig känts bättre dressyrmässigt.
Jag gjorde lite Öppna - över i förvänd genom att göra en 8 volt, detsamma i sluta, han blev väldigt balanserad och utifrån det gjorde vi "in´s and out´s" och galoppfattningar, och galoppen var sådär underbar igen att man bara rullar på och världen känns så enorm för galoppen är så balanserad att man inte kommer så långt i varje språng och det är som tiden står stilla! Total WOW Factor!

Som belöning fick han beta av det fantastiskt goda gräset som visst växte där!




4 kommentarer:

  1. Woaw, du verkar verkligen ha haft en underbar dag. Grattis till den och det blir säkert fler :-D
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Oh, en sån härlig, glädjande, energisprakande och inspirerande berättelse Frida! :=) Fina bilder också! Det ser ut som att du äger Sadeln med stort S eller? Isf är jag ganska avis kan jag meddela. Ha en fortsatt härlig vecka tillsammans du och din Marksman! :)

    SvaraRadera
  3. ja gud har du verkligen en sådan sadel :))
    ær den skønt att sitta i? har du køpt den från parelli eller på ebay?
    jag funderar ju på att køpa dressyrsaddeln från parelli men det blir nog antingen fasttrack eller sadeln antar jag...
    jætte fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket allihopa! Ja kvällen var magisk!!! Marksman var magisk!!! ... Ja allt var helt otroligt och det känns så bra nu, jag är så tacksam för det <3

    Ja jag har en Fluidity sadel som jag hade tur och bytte till mig i februari förra året mot den Balance sadeln jag hade haft sen några år tillbaka men som inte passade M längre då.
    Men jag älskar min sadel, den är så skön och lagom mycket stöd och djup i sätet, och Marksman verkar vara nöjd med den också, bara jag håller mig till den här paddningen med Balance paddar, vilket är ett gott betyg eftersom jag har haft ca 25-30 sadlar till honom på 12 år ;)
    Jag skulle gärna vilja ha en Parelli Dressyr sadel också men är så nöjd med min så den är en Keeper!

    SvaraRadera