måndag 5 april 2010

Påskdagen 4 April


När jag tog in M från hagen var han alldeles svettig för han hade galopperat fram och tillbaka till höhäcken i hagen när han varit själv tidigare på förmiddagen. Han brukar ganska ofta gå ut själv på morgonen och då går han bara raka vägen bort till höet och skyndar sig att äta innan hagens boss kommer ut och styr och ställer. Men så var inte fallet denna dag.

Men jag sadlade på och tänkte att lite skritt kan han må bra av även om han redan motionerat själv. Vi red ner till samhället där det blåste storm kändes det som men riktigt så illa var det nog inte, men M som var lite trött när vi red iväg blev med ens mycket piggare väl nere i samhället där de flesta höll på att vårstäda sina garage och trädgårdar så det var rätt bra aktivitet i varje hörn där nere. Marksman var lite pigg och ville titta på allt men han var snäll så jag såg det som lite miljöträning.
Var bra underlag på gruset och det blev ju även lite asfalt som kompliment till den mjuka leran när han sprung i hagen. Var ute 35 min, får se det här upplägget som igångsättning och lite konditions befrämjande sen när jag ska öka på tiden, men hitintills känns det rätt i tiden. M tycker det är spännande att rida ut så mycket också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar