onsdag 21 april 2010

Måndag och Tisdag

I måndags red jag och Marksman ut med Th och hennes ponny. M var ganska pigg så när vi mötte en Pick Up på ett smalt parti av grusvägen där man inte kommer av vägen för det är så tät skog på båda sidor om vägen kom Marksman på att den bilen med tillhörande vippa av något slag i antennen, var nog den läskigaste han sett på länge. M gjorde ett av sina paradnummer som ofta förekom när han var yngre, 180 graders vändning rätt på stackars ponny, men då stannade han direkt, så vi kunde rida tillbaka till korsningen och släppa förbi den läääskiga bilen. Well well han ballade ju inte ur och¨för att jag inte skulle se det som ett nederlag så påminde jag mig om att han kan ju faktiskt bli rädd. ;)
Sen på vägen hem så provade vi med att Th och Ponnyn fick galoppa i täten men då tände M på alla cylindrar och bjöd på som han nog inte gjort sen vi hade riktigt bra kondition när vi intervalltränade upp mot Sneigden (hm stavning???) i Bergeforsen för många år sedan. Lite kul! Jag belönade hans framåtdrivning med att han fick galoppera om ponnyn, så det gick rätt fort men det var kul!


Utsikt från stalldörren när kvällssolens sista strålar förgyller med sina färger

Tisdag fick M vila för vi var och tittade på lite andra fina hästar i närliggande by, där A-C masserade :)

 Joody solar på trappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar