torsdag 1 juli 2010

Kosafari

Imorse blev Marksman skodd så det känns bra. Sen precis efter att jag släppt in honom i boxen och satt på honom Back on Track täcket så la han sig ner och sov, så han blev nog trött av att vara ute och galoppa sent på kvällen och sedan ute i hagen hela natten, skönt att han kunde sova med oss i stallet.



En vacker solnedgång från kohagen

På kvällen lekte jag med Aramis och han är verkligen en komplex häst, tänkte att idag var dagen att ta igenom Friendly game i högre farter ;) och efter att han totalt LB kommit på att det var inte kuta runt runt på volten jag menade så då taggade han ner och blev mer uppmärksam på mig och vad jag kunde vilja honom.! Förstog att han inte var så bekymrad över Friendlyn när han gick över stockarna för då riktade hans uppmärksamhet på stocken men han var ändå med på Friendlyn. Han är intressant och en källa till lite extra funderingar och förhoppningsvis lite mer savvy...

Sen var tanken att jag skulle leka med Marksman som en liten paus från ridandet, men då fick vi rycka ut för att fösa in fyra stycken kor som gått ut ur hagen. De är ganska biffiga dessa Charolais och fina!

5 kommentarer:

  1. Ypperligt tillfälle o få valla kossor- skoj va? Härlig bild med solnedgången. Vilken häftig applikation du har skaffat med kommentarsknapparna. Kan man härma det??? :)

    SvaraRadera
  2. håller med josefin, det var kul det dær med knapperna :)
    hm, kanske man skulle hælsa på dig någon gång - milva har nog aldrig sett en ko innan och jag tror inte det finns några kossor i nærheten som man kunde hælsa på.

    SvaraRadera
  3. Fin solbild och fina kor och fint att ni fick in dem i hagen:)

    SvaraRadera
  4. Tack alla ni gulliga för era fina kommentarer. Jag tycker det var lite spännande att valla in kossorna i hagen, även om jag inte gjorde så jättemycket. Men de är liksom lite fachinerande djur.
    Korna bor hos A-Cs pappa som bor en bit bort, men häromkring finns det ganska mycket kor, så du får gärna komma och hälsa på Marion! Även ni andra är alltid välkomna!

    SvaraRadera
  5. Glömde skriva, det är klart att ni också kan fixa så ni får knappar på bloggen. Jag såg dem på en annan blogg och tyckte med att de var lite roliga!

    SvaraRadera