torsdag 22 juli 2010

Upp som en sol ner som en gråsten

I förrgår skrittade vi ut ett helt gäng och M kändes fin, Men sen efter ett tag i en uppförsbacke så tog han några travsteg som han brukar göra och OJ han kändes helt låghalt bak. OH my tänkte jag bara... har jag ridit en halt häst...??? :´(( Satt av och frågade om några travsteg till och han var jättehalt. Men i skritten syntes ingenting...
Så igår kollade jag och A-C riktigt igenom honom men pga en odefinierbar svullnad runt kotleden och upp längs skenan på höger bak, så ringde jag min veterinär som kom ut och böjde och kände igenom honom, kunde då konstatera att det är i extensionsfasen som han har ont, inte i belastningsfasen. Han sa att i värsta fall är det en akut inflamation i gaffelbandet eller djupa böjsenan, men det beror på hur han reagerar på behandlingen tills imorgon, annars åker jag och Ultraljudar honom... Tur att jag lastade honom i början på veckan...
Så det känns lite tråkigt, men han är vid gott mod, pigg och gnäggar på mig så fort jag visar mig. Hoppas att det blir bra snart, men om det inte verkar bättre så åker jag och kollar honom, för han ska bli frisk!!!

Aramis är jätterolig nu, så med och ödmjuk, ett härligt mellanting mellan hans dominanta sida och hans rädda sida! Jag är så glad att det har skett en förändring på en såpass kort tid. Nu sista dagarna har jag lekt med honom i alla tre gångarterna och han har varit tänkande även när han galopperar i lite högre fart och han är så Playful.

9 kommentarer:

  1. Åh, jag håller tummar och beamar goda tankar och hoppas att det inte är böjsenor eller gaffebanden och en seg inflammation. Bara någon modest stukning som går över snabbt i stället.

    Skönt att du har flyt med den andra pållen i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att de går över fort på Marksman.

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt! Jag hoppas också att det går över blixtsnabbt!

    SvaraRadera
  4. Åh tack för era gulliga kommentarer! Jag uppskattar det verkligen! Men det blir nog att åka och kolla det!

    SvaraRadera
  5. Håller också tummarna att det går över snart.

    SvaraRadera
  6. Tack till dig med Rosa! Jag hoppas det med!

    SvaraRadera
  7. Jobbigt hoppas han får den behandlingen som krävs för att bli frisk snart!

    SvaraRadera
  8. Ja jag hoppas det! Kliniken ska vara riktigt bra så jag hoppas att jag får positiva besked!

    SvaraRadera