fredag 23 juli 2010

Klinikbesök på måndag

Efter kontakt med min veterinär imorse igen så remitterar han till klinik så på måndag ska jag åka iväg med Marksman och ultraljuda höger bak. Känns lika bra att kolla upp det med en gång, för han är mer svullen men gallan är mjukare.
Än så länge känns det bra att jag ska lasta och köra honom, eftersom lastningen gick så bra i måndags, så känns det som vi har mycket i behåll av tidigare träning och jag ser det som ett träningstillfälle. Jag ska bara hålla mina butterflys i shackt så de flyger i formation som Mr Parelli brukar säga.
Marksman är dock pigg och glad och han känns lite laddad så han har nog lite kondition trots allt, brukar märkas när han får vila...

Igår var jag och Maria ut en sväng med Nisse och Sigge, Maria red och jag gick med N. Han behövde ett litet break från ridbanan/manegen så vi gick en sväng i skogen. Lite av hans tendenser att bli lite introvert och spännd kom tillbaka när vi nu var ute, men jag tog hand om hans mentala låsningar och han kom ur dem riktigt snabbt. En intressant grej var att eftersom han tog en tugga gräs här och var och sen när han låste sig så låstes även hans käkar, det syntes för då stack det ut ett grässtrå ur munnen på honom som han inte kunde tugga i sig. Än mer intressant i kråksången är att när Pat lekte med Robert Whitakers hingst Catwalk på fredagen i inomhus arenan på the Festival of the Horse, efter de tre timmar han lekte med honom så hade han fortfarande ett litet grässtrå i munnen, det han hade betat utanför tre timmar tidigare... Pat påtalade det också och jag insåg vad viktigt det är att kolla alla dessa små saker - It´s information..!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för er på måndag.

    SvaraRadera
  2. Fjärilar i formation.... :D ja, det borde jag lära mina också... i lastnings-situationer är de ett gäng totalt vilda RBExtroverter med höööög energi-nivå ;)

    SvaraRadera
  3. Har också hållt tummar och tår :). Hoppas det har gått bra!

    SvaraRadera