fredag 2 juli 2010

En härlig utflykt

Torsdagen var verkligen en rolig dag som började med att jag åkte till min Frisör och fick lite ordning på håret, så det känns skönt!
Sen var det hem och gå en rejäl prommenad med Hulda och då gick jag förbi stallet först och A-C och J höll på att ta in hästarna. Sen rätt vad det var så såg jag bara att Marksman kommit lös och gick till närmaste grästuva som såg delikat ut... Han hade visst trampat på grimskaftet och eftersom vi har lite kvar i dessa posevita reflexer i grimman så hade han ryckt till varpå den vanliga grimman (ej repgrimma) totalt pajjade i spännena på vänster sida, skit grimma! Så sedan på kvällen när U skulle släppa ut dem såg hon att han var svullen runt vänster öga. Tror att han har fått en smäll av grimman när den gick sönder. Men det såg jättefint ut igår kväll/natt när jag kom hem från Halmstad och stannade till i hagen för att kolla till honom.
Skönt att det går tillbaka!

Mitt på dagen åkte jag, mamma och Å ner till Ullared för att shoppa loss lite, det blev några timmar där och jag hittade mycket av det jag skulle ha, så jag var rätt nöjd sen!

För då styrde vi kosan vidare mot Halmstad och var med på Karin Petterssons Infokväll från hennes tid i USA och hennes framtidsplaner. Verkligen intressant att höra och extra kul att det dök upp så mycket folk! Det var så trevligt att träffa Halmstadgänget och de andra som jag gått kurs med genom tiderna.
En mysig kväll med mycket Parelli snack!

En fin blomma i min trädgård, kommer inte ihåg vad den hette.? :P oops

5 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen synd, men det kommer fler events! :)) Hoppas vi ses då!

    SvaraRadera
  2. Hej Frida! Vad roligt att du skrev :) Allt är bra med mig förutom att jag har krångel med en handled. Förmodligen efter alla år på hästryggen. Hoppas allt är bra med dig med!

    Marksman ser jättefin ut! Vilket jobb du har gjort med honom :) Kommer absolut följa din blogg, jättekul att läsa :)

    Ha en jättebra sommar du med och hälsa Margita och Marksman så mycket! :)

    Kram/Jenny

    SvaraRadera
  3. Kul det var att ses igen Frida :)!
    kanon med "knapparna", får se om man lyckas få till det på bloggen.

    SvaraRadera
  4. sv: Självklart får du lägga till en länk! Jag lägger till dig på min sida också om det är okej? :)

    SvaraRadera