lördag 17 juli 2010

Playin around

I tisdags lekte jag med Marksman, gjorde lite av det som jag fått med mig från helgen. Cirkling och med lite Sideways tills han slappnar av och rör sig bättre på överlinjen, tillbaka till cirkling igen. Sedan invigdes den nya stora gröna bollen, den var alldeles utmärkt att sparka på tyckte Marksman, han har inte riktigt tyckt så bra om den mindre pilatesbollen.

I onsdags lekte jag med Nisse och gjorde detsamma med honom som med Marksman, men med honom inriktade jag mig mer på att få honom att kunna röra sig avspänt och vara med mig mentalt. Det gick riktigt bra, men Pats ord om Assertiveness var i mitt medvetande hela tiden och Nisse blev inte så dominant som han kan bli när han fattar vad det handlar om och han inte är rädd längre. Hm How Interesting...
Sen blev det bara "snurren" med Marksman för Heléna från Norrland var på besök, så kvällen avrundades i trevliga vänners lag! <3


På torsdagen kom Maria till mig och ska vara här i ett par veckor, grejja med hästarna och ha det bra!
Trevligt ska det bli och en duktig fotograf som hon är så blir det extra bra!
Så vi lekte lite med Nisse och Marksman först sen gick vi ut och gick en runda i skogen med hästarna. Nisse var så lugn och frustade och var confident men ändå med mig hela svängen i skogen, det var jätte kul. Big Breakthrough!!!
Maria och Marksman verkade trivas bra ihop så det var kul att se!

Igår fredag gick jag och Maria runt vallen och de andra stora hagarna och fixade staketet så snart kan hästarna gå i alla fyra hagarna! Lycka för dem, mer gräs och stooora ytor, passar grabbarna bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar