onsdag 30 juni 2010

Kvällsaktiviteter


Igår kväll sent lekte jag först med Aramis på ridbanan, han är intressant den herrn! ;)) Men det känns som att det blir bättre och bättre, vi gör det mesta i högre gångarter nu för att trycka på lite knappar, men de går över så det är bra. Det bästa var nog ändå när han stressat lite när vi skulle gå förbi hötorken som dånar så man inte hör vad man tänker ;) Så gjorde jag Jo-Jo uppför en lite backe och han fick äta gräs som indikator på hur stressad han var, tog inte många Jo-Jo´s så åt han helt lugnt. Mycket effektivt sätt att mäta vad som är stress och vad som är LB Extrovert... he he.

Med Marksman gjorde jag först gymnastik snurren från marken,sen red vi en sväng genom samhället och han tyckte det var spännande! För på andra sidan komma till en fin galoppväg så vi galoppade en bra bit. Betade lite och galoppade hem :D Han är rolig Marksman, helt cool men ändå pigg och glad kändes han! Så det var en härlig kväll/natt som när vi kom hem till stallet visade sig från sin åskigare sida, blixtrade så det blev ljust i skymmningsljuset och mullrade rätt bra, dock på håll men jag var glad att jag och M var hemma vid den tiden.

2 kommentarer:

  1. oh dina uteritter låter så mysigt! marksman skulle nog vara den perfekta ledarhæsten på uteritter før milva :)

    SvaraRadera
  2. Ja uteritterna är fantastiska! Jag känner mig helt säker på min guldklimp och nu är det extra kul för nu börjar han bjuda riktigt bra och är med på noterna i högre hastigheter!
    Ja Marksmans rumpa är känd som stoppkloss på uteritter, stor mjuk och sparkar i princip aldrig! He he ;)) Dock är han lite jobbigare framtill då han på äkte LB Extrovert manner tycker om att tugga på saker... ;) Men det går att förhindra!

    SvaraRadera