söndag 18 juli 2010

Lek och Ridning

Mitt 100:ade inlägg!

Igår lekte jag med Nisse först, han var mycket mer elastisk och samarbetsvillig än han varit hitintills. Kör vidare på mitt program med cirkling och sideways. Igår gick sidewaysen från zone 1 som en dans också!
Hans curiosity börjar komma fram mer ni också så det känns så roligt, nu ser jag fram emot att han kan vara med mig i alla tre gångarter från marken och då tänkter jag rida ;) Ska bli spännande!


Maria har varit så snäll och fotat, riktig lyx att ha en egen proffsfotograf med bra kamera och allt :))


Sen red jag Marksman en stund och det var lite ringrostigt, jag har ju inte ridit på en vecka... ;)) Jag hade lite svårt att få ordning på galoppen i vä varv, men jag blev biten av en blinning (gråbroms tror jag vi sa i norrland)  vid handleden varpå min hand och handled svällde upp ganska rejält, så jag är ätt stel i handleden. Hm, everything means something... finns det ju någon som säger... ; D Men till slut så fick vi ordning på det, galoppfattningarna som strulat lite innan jag åkte till Birmingham fungerade mycket bättre när jag tänkte på vad Pat sa till Alison under hennes Leads and Lead change lektion att dra bak den yttre axeln lite bakåt, OM det hjälpte! M kunde komma fram med det ledande inner fram i båda varven!
Spännande var det minst sagt, nu ska här finslipas!



3 kommentarer:

  1. sv: Ja, det är så fint i Aspen :) Jag hade en toppenkväll! Nästa gång måste jag bada också ;)

    Vad fin Nisse är! Och Marksman är ju så supersnygg :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt 100:e inlägg! Du har verkligen varit flitig! Fina bilder på dig och pållarna, vilket par du o Marksman är- stiligt!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda, jag tänkte lika bra att fira de små sakerna som 100:e inlägg och så...!
    Ja jag är så tacksam för mina fina grabbar (även om inte Nisse är min, men jag har honom mer på heltid nu eftersom hans matte är höggravid nu).
    Sen har jag ju en sån fantastiskt bra fotograf nu i några veckor så det är kul!

    SvaraRadera