måndag 5 juli 2010

Han känns rakare

Lördags syntes inte svullnaden alls, skönt!
Så jag lekte med honom först på ridbanan gjorde "snurren" i bara repgrimma för jag har fått så fin villighet av ho´nom att göra det, för jag tror att han tycker det är en skön stretch nu! Även i höger varv som det är lite extra klurigt, han börjar kännas mer liksidig.
Sen fick vi gå in i manegen för vi höll på att bli uppätna av alla blinningar, tror de kallas för gråbroms i Norrland?! För jag är så allergisk mot dem och M uppskattade det inte heller.
Där gjorde vi lite galoppfattningar On Line, testade av slutan från zone 5 med ett rep, gick i båda varven! Tjohoo nu ska här finslipas, men tränas för MORGONDAGEN!!! Testade även av "snurrböjningen" i trav fast på större volt och sen genom att öka volten fick han verkligen en helt fantastiskt härlig kroppshållning och steg!
Sen fick han en liten dusch där han var som svettigast!
Vi gick till stenen på väg till hagen igen och jag tänkte bara "reward the slightest try"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar