torsdag 15 juli 2010

Helgen i Stoneleigh, Birmingham

Jag vill börja med att tacka Marion för att jag fick möjligheten att åka till Birmingham i helgen, jag känner mig så lyckligt lottad att jag fick närvara där och allt de pratade om var precis Right in time för mig! Interesting :))
Fredagkvällen när jag kom från flyget och mötte upp Erika på Stoneleigh så höll Pat på med Robert Whitakers hingst Catwalk, som de inte kunde tränsa. Robert hade köpt honom från Tyskland för åtta veckor sedan, för miljonbelopp och hingsten hade bara blivit värre och värre och nu kunde de inte tränsa honom utan att sedera honom.
Det var väldigt intressant att se vad Pat gjorde, men det upprörde vissa för vad de fick se, det ska dock tilläggas att Pat rankade hästen som en bland de tre svåraste han någonsin hanterat och den absolut svåraste inför publik.


Kvällen blev sen innan jag och Erika åkte hem till det mysiga privata hotellet som turligt nog hade ett rum till mig trots kort varsel.
Lördag morgon strosade jag omkring på utställningsområdet och kollade på rasklasserna som hölls i ringarna runtom på området, under hela helgen. Sen öppnade Parelli Pavillion kl 10 och de hade lite olika inslag med olika Europeiska Instruktörer och deras hästar. Jag tycker alltid att det är kul att se dem In action med sina egna hästar.

Parelli Instruktörer i den stora arenan under 20 min på Lördagen, mellan tävlingsklasserna.


Stephanie Gaunt och Summer Hit (e:Sandro Hit) OM jag blev förälskad i den här hästen! Carmen Zulauf till höger.


Carmen Smith från Australien och Alison Jones gjorde en lastnings demo.

Det var även Savvy Spotlight på lördagen. Här Carmen med sina två hästar. 

Sen på kvällen gjorde Pat en session med en häst som inte ville lastas/åka i en vanlig trailer utan bara i en lastbil. Ver mycket intressant att se hans Timing och självklart lastade han hästen helt lugnt efter en liten stund. Jag insåg att Emotional Fitness är om inte allt men oerhört mycket.

Sen fick Alison Jones och Orange visa vad de kunde i Freestyle, var kul att se.

På Söndagen var det bara för Savvy Club medlemmar och Pat började med att hjälpa Laura från UK med hennes häst som hade Head Shaking issues. Det var lite kul att se för att jag har gjort lite liknande med Aramis de sista veckorna, men jag har inte gjort det tillräckligt länge och varit tillräckligt Assertive... Hm interesting...


Pat gav Alison en Leads and Lead Change lektion. Riktigt coolt att se vad Orange kunde samla sig och han gjorde några riktigt fina byten, varav ett perfekt flygande... WOW. Det var verkligen rolig att se, jag och Marksman ska definitivt prova det.

Linda hade en privatlektion med Georgie en framstående ung ryttare inom Fälttävlan. Målet var att göra the game of Contact men eftersom andra saker uppenbarade sig så fick de fixa det först. Blev dock lite så jag tror jag förstår Principen av the Game of Contact och Linda sa att det kan hjälpa hästar att komma upp med manken mer i samlingen och det är ju precis vad jag och Marksman behöver.
Hästen hade tidigare varit lite svår att få den att gå framåt men nu hade den blivit Maked att gå, så det fick Linda ta hand om. Jag tyckte det var coolt att hon var så flexibel och verkligen gjorde det som hästen behövde där och då, trots att det satt 1200 pers och tittade på. Men det gäller både Pat och Linda att de tog hand om relationen och hästen i första hand. Tål att tänkas på, att inte falla för folks förväntningar.

Linda med Georgies häst.


TACK ALLA INBLANDADE SOM DELS GJORDE RESAN MÖJLIG OCH HELT FANTASTISK!

2 kommentarer:

  1. jÄTTE SKOJ ATT LÄSA, VILKEN LYCKA ATT FÅ ÅKA DIT. :-) VAR DU MED PÅ GOLD SUMMITEN OXÅ?

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en dröm som blev sann att få åka dit! Ja jag var med på Gold Summiten också!
    Det var en helg jag aldrig kommer att glömma, så häftig och i gott sällskap!

    SvaraRadera