torsdag 19 januari 2012

Traktorsäker Mr M

Snön den bara öser ner och inatt kom det en decimeter nysnö. Min bil såg ut som en snödriva när jag skulle åka till skolan idag.

Med Marksman hade jag en plan att vi skulle bort och titta hur padocken såg ut och eventuellt leka lite så jag plockade på M repgrimma och 22´ rep och sticken såklart. Jag hoppade upp på täcket och red iväg. Vi mötte en traktor på vägen och jag hoppade av som en säkerhetsåtgärd för vi hade ingenstans att ta vägen eftersom det är så mycket snö och snövallar. Marksman var hur lugn som helst och blev inte ett dugg stressad av traktorn. Jag blev så glad för traktorer har M tyckt varit riktigt läskiga tidigare. Sen kom det två bilar med skotrar på släpvagnar och det är skåpmat för M nu så det är helt otroligt. Sen när jag red hem så var traktorn och skottade gårdsplanen och M var hur lugn som helst trots att den körde ganska nära oss igen. Jag blev så glad att han var så lugn. Padocken var ju lika snöig som allt annat så vi fick nöja oss med en kort barbackatur med lite trav och en galoppfattning åt vardera hållet. Men största bedriften idag är helt klart traktorn. LOVE my horse!


Det var inte riktigt så snöigt som det ser ut på bilden men det kanske var snö på kameralinsen. Här är vi hemma på stallplanen och traktorn håller på och skottar men M är inte direkt bekymrad.


3 kommentarer:

  1. Visst är det en ljuvlig magkänsla när hästarna bekräftar tryggheten tillsammans med oss mattar.
    Reflekterar dagligen hur trygg min lilla häst håller på att bli, för mig är det snudd på underverk :)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt att saker blir bättre? Bra att komma ihåg, när något inte går så bra :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med er! Det gäller att reflektera över sådana här genombrott och minnas dem till andra dagar! Jag är helt överväldigad över Marksman som tidigare vänt på en femöring och dragit när det kommit en traktor.

    SvaraRadera