tisdag 3 januari 2012

Hästdag

Dagen har gått i hästarnas tecken med början nere hos Welsh cobpojke och matte L och sen en Lusitanograbb med matte M. De var så duktiga alla fyra och jag blir så glad av att se deras utveckling. Det är fachinerande att se lilla Catchens utveckling från ett pass till det andra. Jag tror verkligen att han tänker och låter informationen sjunka in när han är i hagen.

Sen blev det lite plugg och lunch en stund innan det var dags att dra upp till Marksman. Vi red bort till padocken på bred front och det var mycket trevligt. M var glad för att komma ut tror jag även om det var lite tungt underlag i padocken så tyckte han att det var rätt kul. Gymnastiserade honom lite och han kändes fin och jämn i kroppen trots lite jullov. Han kändes faktiskt ganska rak och stadig i kroppen.


Den nya reflexhalsringen verkar ha riktigt bra reflekterande förmåga kan jag nog konstatera. Anna fotade.

3 kommentarer:

  1. Mycket tjofs när man ska ut å rida i mörker ;) Men han ser onekligen ståtlig ut lille ponnyn.
    Syns imorgon.

    SvaraRadera
  2. Ja vi satsar på julgransstilen med alla reflexer ;) Lilla ponnyn tycker ju om att visa upp sig!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkte höra om jag och Sören fastnade på någon bild när vi red, vore roligt att få se :) Du får gärna maila mig isåfall på matildamikaela@hotmail.com

    SvaraRadera