lördag 28 januari 2012

Fantastisk M i fjärilsformation

I vanlig ordning när det gäller mig så har jag knegat på med min atletiska hållning så till den milda grad att jag idag känner mig allmänt stel och trött i kroppen. Trots ett stadigt snöfall bestämde jag mig för att träna vidare på min sits uppsuttet på Marksman så vi tog en barbackatur till padocken. Jag tränade på "spiralen" att hämta rörelsen från min yttre "sätesdel" på volten. M svarade hur bra som helst och han var jättefin att rida. Vi gjorde en fin liten fjärilsformation i den nysnöade padockens. Det var verkligen en lek och M verkade tycka det var kul. Min stela rygg blev mjuk och M rörde sig som en gud! Vi gjorde volter åt båda hållen i skritt, trav och galopp med en questionbox i mitten. M galoppade hur bra och fint som helst och vi hittade en jättefin Sweetspot i alla tre gångarterna. Vad underbar han är min lilla älskling som jag bara kan sitta och rida och helt lita på honom trots att han är pigg och känlig och lyssnar så duktigt på min kropp. LOVE <3


En liten öronbild med fjärilsformationen ;)


Grotesk bild på M som var så jämn och fin i ryggen och runt skulderbladen efter ridningen så jag vill bevara den bilden.

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag verkligen är fachinerad av "parellandet" o därför gärna följer din blogg, skulle jag bli så glad om du kunde göra lite översättning av för mig rena "hebreiskan".
    Vad är questionbox och vad betyder Sweetspot? jag blir ju så nyfiken. Får du någon tid över någongång så skulle jag o Quartzo väldigt gärna få träna för dig igen. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hehe ibland blir det grekiska ;) Jag ska försöka översätta lite ;) Vi får höras Mia .

    SvaraRadera