lördag 28 januari 2012

Atletisk position barbacka

Efter sitskursen förra helgen har jag försökt att träna min atletiska position (hållning) överallt och det börjar kännas lite lättare så jag kanske börjar stärka mig. Marksman har jag ridit några gånger men det har varit barbacka för min sadel ligger inte bra alls på honom längre eftersom han blivit så mycket smalare. Vem hade väl trott att det skulle kunna hända... Jag ska troligen sälja min Amazonas Elisabet ISI K2, S2 med läderbom så är någon intresserad så kontakta mig.

Det mäktiga är när jag tänker på min atletiska position så känner jag hur Marksman kommer upp med ryggen och jag får två "ryggfileér" att rida på. Jag känner det så tydligt eftersom jag rider barbacka så det är ju bra iaf. Men en sadel hade ju inte varit fel så jag kan få prova det jag fått med mig från kursen i helgen även i sadel.


Min lilla älskling med stans mest svårsadlade rygg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar