fredag 6 januari 2012

Snöigt

En snöig dag med inslag av hästar, nödvändigt biblioteksbesök och middagsmys med bästa B! Det snöar inte dåligt kan jag meddela. Inatt hade det ramlat ner 5 cm till här hemma men mer uppöver.

Jag har fått låna L´s Amazonassadel med ställbar ultraflexbom och det var väldigt kul att se en i verkligheten. Jag har en likadan men med läderbom som är i kammarvidd 2. Tyvärr så ligger inte min sadel så bra på Mr M längre för han har fått mycket rakare rygg och blivit mycket smalare över ryggen samt format om sig totalt. Den ställbara med ultraflexbommen som jag la på idag bara men kunde konstatera att den var alldeles för svängd i bommen. Suck, Marksman och sadlar... Jag får väl rida barbacka i fortsättningen, fast det vet jag att det fungerar inte i längden på honom. Någon som kan tipsa om en dressyrsadel i Wide som är till salu, helst runt S-vall? :O

Mycket snö är det i fjällklimatet där Marksman bor. S har gömt sig bakom en gren ;)


Den här lilla krabaten kom och hälsade på mig idag. Han är den katt som vi hade när jag var tonåring så han har blivit sisådär 16 år nu. Jag blev så glad att se honom och han var riktigt gosig. Han bor hos grannen sedan några år tillbaka men jag har inte sett röken av honom förän idag.

4 kommentarer:

  1. Ja du, sadlar ! Få se om den passar min krabat ?
    Härligt väder idag.

    SvaraRadera
  2. Ja dessa sadlar! Jag tror den kommer att passa din krabat bättre än Mr M som nog har världens konstigaste rygg. ;) Wojne!

    SvaraRadera
  3. sv: Tack Frida! :) Ja det är så mysigt där uppe! Du får hojta till om du ska dit nånting och vill ha fikasällskap :) Kram

    SvaraRadera