fredag 28 oktober 2011

Höstlov

Idag är första dagen på mitt höstlov som dock inte betyder ledighet utan bara pluggande med enda undantaget att jag inte behöver åka in till skolan för shemalagda lektioner. Så jag hade tänkt att utnyttja dagsljuset och rida på dagarna. Idag var jag först ner och träffade L med hennes fina Welsh cobpojke. Det är så kul att se ett ekipage med så mycket startkapital i relation och med en sån vilja att utvecklas!

Sen blev det raka vägen upp till M och ge dem lunchhö och stallpyssla lite under tiden de åt. M var riktigt go och mycket mer uppåt idag så det är jag glad för. Jag blir ju så orolig så fort det verkar vara något med min älskade M och då blir han också låg... Jag borsta och grejade med honom länge. Han är så fin i kroppen nu och lagom i hull men lite mer muskler på ryggen skulle inte skada kunde jag och A konstatera när vi resonerade lite och hjälptes åt att titta på honom. Min slutsats blev att jag ska försöka oroa mig mindre och istället röra på honom med fokus på att han ska komma genom överlinjen i trav till exempel. Sagt och gjort så trotsade jag och Mr M regnet och red ut på en myssväng i skogen och klättrade och travade lite. Han kändes lite segstartad men sen gick han så bra och blev mycket piggare. Det var nog precis vad han behövde för efteråt frustade han sådär härligt avslappnande. <3


M hade glitter i form av regndroppar i manen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar