söndag 9 oktober 2011

Rida gossarna tu


Dessa två gentlemän har jag ridit i dagarna två med långkalsongerna på ;) Dagarna är fina men luften är sådär höstigt frisk och idag värmde inte solen så mycket. Det är verkligen lärorikt att rida en annan häst. De är så söta på bilden att de är helt speglade när de står och äter eftermiddagshö. Tittar man noga så ser man stallkatten spatserandes mellan dem borta vid skogskanten. Naturlig symetri som Eva skrev om på hennes blogg. :) Igår var jag nära att göra en ofrivillig avsittning på Marksman. Det blåste till i en pressening och han gjorde en 180 graders kovändning i trav vilket gjorde att jag fick känna på G-kraften... Ha ha jag var lite utanför hästen en stund... Jag fick känna på hur det är att inte ha några knästöd som stoppar knäna ;) eftersom min akademiska sadel inte är utrustad med några direkta knästöd. Men det mest faschinerande var att sadeln låg blick still och det kan jag nog tacka min nya sadelgjord för. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar