onsdag 26 oktober 2011

Thinking...

M har känts lite låg söndag och måndag och igår när jag red på ridbanan så kändes det inte bra alls. Jag började genast oroa mig att det var höger bak som spökade igen eller något annat. I det läget är jag och M inte bra för varann för han känner in mina vibbar tror jag och ju mer oroad jag blir desto mer låg blir han...

Sen när jag började tänka lite så kom jag fram till att det troligen beror på att det blivit så kallt nu och inte riktigt värmer på dagtid. Samt att marken i hagen är hård och ridbanan var ganska hård på vissa ställen och bättre på andra ställen. (Han kändes bättre på de ofrusna ställena). Att han verkade trött tror jag beror på att han fått använda så mycket energi åt att hålla värmen så nu fick det bli ett varmare täcke ute och BoT täcket på natten så får vi se vad det blir. Idag red jag inte men han var sitt vanliga pigga jag så jag hoppas att det var värme han behövde. Klantigt av mig att inte fatta det tidigare eftersom jag känner min frysskit till häst men jag har varit lite restriktiv med täckandet för att undvika att regnskollorna ska blossa upp igen.

Det är så jobbigt att jag ska bli så berörd av statusen på M och ridpasset för dagen... Då kom jag att tänka på Buddhismens gyllene medelväg och strävan efter att bibehålla lugnet. Det kan väl bli lite tråkigt i längden kanske men jag behöver nog träna på att slipa av dipparna så skulle jag nog må bättre. Lättare sagt än gjort... Jag borde nog meditera lite igen och jag ska nog kolla upp om det finns Yoga någonstans för nu tror jag att jag kan ta ansvar för min kropp och inte göra så mycket så jag gör illa mig.

Jag har saknat att ha en hund i huset också men jag fick ju denna fina kopp av M som varit och frotterat sig på  den fina affären i London ;) så jag får hålla till godo med dessa hundar. Men jag saknar ändå Joodys smile när jag kom hem varje dag!

1 kommentar:

  1. Kul att du är tillbaka häruppe igen!
    Det ska bli så spännande, T är ju en väldigt speciell häst för mig och en avkomma efter henne har jag drömt om i smyg rätt länge ;)

    SvaraRadera