fredag 29 juli 2011

Ledsen

Den här veckan har varit väldigt jobbig för i onsdags tog jag bort min älskade hund Joody. Eftersom hennes fysiska åkommor försämrades och hon var så skör mentalt så var det bäst så. Det känns trots allt mycket ledsamt även om jag vet att hon fått frid och aldrig mer behöver lida.  Joody och jag hade ett speciellt band mellan oss och hon har varit mycket viktig för mig. Ibland tror jag att hon förstod vad jag sade till henne... Hon har varit med mig i jobbiga perioder i livet och alltid funnits till. Jag är tacksam för åren jag fick med henne.

Det känns tomt...
Älskad <3

8 kommentarer:

  1. Åh, Frida, jag känner med dig och förstår din förlust och önskar dig att så snart det är möjligt att sorgen går från smärta till ljuva minnen.

    Kanske lättar det lite med din omstart i Norrland och ny-gamla vanor. Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack för medkänslan och de kloka orden! Sorgen får ha sin gång...

    SvaraRadera
  3. Jag känner också med dig - bilden visar en väldigt speciell hund -varma tankar!

    SvaraRadera
  4. Åh tack till dig med Eva! Tack för dina fina ord också!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag förstår din förlust och känner med dig.
    Jag kommer att minnas Joody som hon var i lördags på lägret. En sprallig godis ätande hund.

    Ha det bra så syns vi någon gång!!!

    SvaraRadera
  6. Tack Therese! Kul att du hittat hit!

    SvaraRadera
  7. Beklagar verkligen och kan förstå hur jobbigt du har det. Underbar hund!

    SvaraRadera
  8. Ja hon var underbar! Tack till dig med Elisabeth!

    SvaraRadera