söndag 17 juli 2011

Tankar om flytten och sommaren

Jag ska flytta hem till Norrland under v 31 oavsett vad som stod på Facebook idag. Det var inte jag som skrev det utan det var en sk Facerape av en tonåring som jag tror jag ska tala allvar med pga de konsekvenser en sådan till synes enkel rad kan orsaka!

Hursomhellst så har jag avslutat skolan för vårterminen och därmed fyra kurser på distans. Jag är glad att det är över för dessa tjugo veckor har varit lite av en pärs! Jag har verkligen stött på mina hjärnspöken och lärt mig att distansstudier är verkligen bara upp till mig... Det är väl alla studier men jag har en känsla av att det krävs en högre motivation från mig själv och att försöka vara "mentally fit". Jag lyckades inte bibehålla det i alla 20 veckor för jag hade en dipp runt v 12-14 under dessa veckor. Jag har tagit lärdom av detta och insett att det är min egen bild av min prestation och mina studier som avgör hur känslan i det dagliga arbetet blir..

Sista veckan och nu i helgen har jag verkligen kännt i min kropp att förändringarnas vindar börjat blåsa. Jag har svårt för avsked och avslut vilket inte gör det lättare men jag ska försöka leva en dag i taget så faller det nog på plats i sinom tid. Jag ser verkligen fram emot att starta mitt "nya liv" i Norrland och de trakter som besitter så mycket minnen och bekanthet. Men jag är ändå fullt medveten om att det inte kommer att bli som det var förut innan jag flyttade söderut för nio år sedan. Det känns ändå lite lugnande för jag skulle inte vilja vara 16 år igen... Haha inget illa med det men tonåren var en jobbig tid och jag är nöjd med att åren gått sedan dess.

Jag ska försöka njuta av mitt sommarlov nu och leva så mycket i nuet jag kan och bara göra det jag har lust med och som faller mig in. Det innebär även att packa ihop mitt bohag och förbereda inför flytten.

4 kommentarer:

  1. Jag läser lite gymnasiekurser på Komvux som jag har kvar för att få ett slutbetyg så det ska bli skönt när det är klart!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är jätte duktig som kämpar på med skolan. Hoppas flytten flyter på bra och att allt känns toppen när ni landat.

    Jag har ju flyttat från Dalarna till Södermanland, och jag kan lova att jag har hemlängtan i balnd... Har under dessa år skaffat mig ett bra liv i sörmland men hemlängtan kommer nog aldrig försvinna :/ Tur att man har familjen kvar så man kan åka dit i bland.

    Önskar dig all lycka Frida :) Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tackar för lyckönskningarna! Jag gör mitt bästa!

    SvaraRadera