fredag 22 juli 2011

Myshörna och ridkurs

Idag var jag sådär överambitiös och försökte vara effektiv och det brukar sällan gå riktigt bra... Så under dagen så städade jag och vände uppochner på mitt föråd för att röja ut hyllor och göra plats för de färdiga flyttlådorna. Jag städade även en del och bar ut en fåtölj för att jag skulle kunna komma in i ett skåp lite bättre. Jag ställde fåtoljen i kallfarstun och gjorde en lite tillfällig myshörna som jag nu sitter och bloggar i. Jag älskar att sitta ute eller nästan ute och bara vara... Som på bron (Norrländska för farstukvist) till pappas hus tillika mitt barndomshem som jag ska flytta in i igen nu när jag flyttar upp. Jag kan sitta där i timmar och bara vara och titta på omgivningarna! <3


Här ska jag njuta så fort jag får tillfälle under de hektiska veckorna som följer innan flytten.


När jag hade fixat med allt hemma och packat in allt skräp i transporten så skulle jag "bara" vända den på min nyanlagda vändplan vilket gick lite sisådär... Påskjutsbromsen låste sig eftersom det var lite knöligt men den brukar sluta med det efter en stund så jag knegade på men den gav sig inte. Jag hamnade sen med hela bilen i en buske och däcken i det mjuka gräset vilket inte greppade så bra... Jag fick tillslut häkta av transporten och baxa runt den för hand och jag kan säga att krossgruset hjälpte INTE till! BLÄ vad tung den var. Turligt nog så lutar det lite utför så jag fick hjälp av det en bit. Well well jag har lärt mig något iaf och jag tog mig därifrån själv men dyng svettig!

Han kändes jättefin efter en stund!

Sen var det dags för ridkurs för A-C och efter den lilla incidenten med transporten så blev tiden väldigt knapp innan jag skulle rida. Jag hann dock och trots åskkvalmigt idag igen så gick Marksman stundom riktigt bra med den lilla energi han hade att erbjuda.


2 kommentarer:

  1. Mysig hörna! Har aldrig tänkt på att bron är norrländskt men det stämmer nog. Säger alltid att jag ska sätta mig på bron :) Marksman ser fantastiskt fin ut och du sitter snyggt som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Tack vilka fina ord!

    Jag har fått lära mig att bron är norrkändskt för här nere ser de flesta ut som ett frågetecken och undrar vilken bro? Ha ha. Här säger man vanligtvis trappan.

    SvaraRadera