lördag 23 juli 2011

Hästkurs och åskväder

Idag har vi haft hästkurs hela dagen. På förmiddagen red vi enskilt och på eftermiddagen Långtyglade vi i grupper om tre. När jag red M fick jag den värsta av prestationsångest vilket inte är så särskilt utvecklande. För Marksman tog det emot lite idag också så vi anpassade efter dagsformen och min lektion blev lugn med fokus på gymnastisering. Detta främst genom att jag ska kunna isolera framdel och bakdelsförflyttningar i skänkelvikningen för att få honom rörligare med lite mer hula-hula känsla...


Vi laddade upp inför Långtygel sessionen med att titta på Piet Bakkers DVD vilket var mycket inspirerande. Marksman hade ett sånt stolt uttryck när jag Långtyglade honom vilket var kul att se! Jag ska göra det oftare för det gymnastiserade honom bra.



Det var lite konstigt väder hela dagen och nu på kvällen brakade det loss i ett rejält åskväder. Det blixtrade och mullrade en massa så rejält att det blev strömavbrott här i ca två timmar. Nu är strömmen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar