fredag 22 juli 2011

Kvällstur och persedelvård

Igår kväll red jag M lite på ridbanan och sen skrittade vi ut lite. Han var lite seg men det var ganska pskkvalmigt igår så jag hoppas att det beror på det. Jag fokuserade på att gymnastisera honom lite bara för att inte slita ut honom inför helgen. Vi ska nämligen ha ett litet träningsläger här i stallet i helgen. Vi blir nog sex stycken ridande så det ska bli kul!

Efter ridturen tvättade jag Marksmans svans för man kan inte gå på kurs med "dreads" (eller hur det stavas?) i svansen... Jag putsade sadel och träns och fettade in allt så jag tror att mina prylar fick en chock ;) Jag har lagt av mg lite när det gäller putsandet. När jag var mer pedantisk för sisådär tio år sedan så putsade jag av allt efter varje ridtur... Det var tider det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar