måndag 1 mars 2010

Audition och tekniska saker...

Jag säger bara det, här har jag HOT stuff såsom Honza Blahas shownummer och min Audition som filmades ikväll, som jag vill ha in i den nyss inköpta Laptopen (vet ej hur det stavas?) och i min lilla otekniska tro så köpte jag en Firewire sladd som fungerade så bra till den gamla stationära datorn och min så omoderna videokamera... Men OJ jag har ingen Firewire ingång i datorn, vad O-SAVVY av mig. Konsulterar olika på datorfirmorna i stan och min privata datortekniker, de säger köp något slags kort som fixar firewire ingångar, Hm tänker jag har jag verkligen någon sådan ingång i min dator då??? Men i desperation köper jag ett sådant och kommer hem, men mycket riktigt hade den inte någon sådan ingång. Så just nu är läget lite låst, så tråkigt och opraktiskt! Vet inte riktigt vad jag ska göra, om en ny videokamera måste inhandlas eller hur det blir.
Men ska se om någon vänlig själ vill hjälpa mig att få in min Audition och Honza (de två viktigase sakerna :)) på någon annan dator och maila mig.

Men nog klagat om det, Auditionen känndes bra när jag gjorde den, han är lite Pushy och visar ganska mycket av sin LB Extrovert sida, men vi fick gjort allt som skulle ingå så det får bli denna som jag lägger upp för bedömning när jag nu fått in den i datorn?! Så får jag lite credit på det så kan jag förbättra och finslipa mer och skicka in en ny senare om det behövs.
Men hursom så känns Libertyn så mycket bättre än den nånsin gjort med M, för det har varit lite utmaning tidigare att få Libertyn bra, så jag tror att något har lossnat och han och jag leker mer tillsammans nu, förut var det mest han som lekte strategilekar med mig ;) Men så särskilt förfinat är det ju inte men ska bli spännande att se vad dom säger om det.

Jag tror på "Never ending self improvement!"som Pat brukar säga!


En gammal bild men tycker han ser så go ut!

4 kommentarer:

  1. Annars finns det nog en kabel att köpa (firewire till USB) hos: http://www.pixmania.se/anslutning-kabel-och-adapter-for-usb-firewire/sese1_9_108_824_0_0_0_00_sg.html

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för hjälpen! Spännande villka möjligheter bloggen har när man har problem och så duktiga människor som läser! Jag har mailat dig Nypan!

    TUSEN TACK igen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kollar på det i morgon (eller senare idag).
    Kram

    SvaraRadera