lördag 27 februari 2010

"Sen kväll med Marksman"

Igår red jag Marksman i sen afton och han var mycket lyhörd och trevlig, slipade på att få till så små hjälper som möjligt i galoppfattningarna för att förbättra kvaliten. Det märkliga var att det fungerade direkt och en liten antydan med mitt sittben så satt galoppfattningen som en smäck, tror Marksman tyckte det var skönt också för jag inte var så ur balans när jag gjorde så lite så då blev det lättare för honom att med god balans och samling komma in  galoppen. Jag tror att Marksman ofta tycker att jag krånglar till det onödigt mycket i min kropp istället för att bara känna, större hjälper kanske inte behövs. Efter alla dessa fattningar så blev han bara ännu finare, var nog bra gymnastik för honom.

"Do your thinking at night and your feeling during the day." 
                                                                 - Pat Parelli

Gjorde även lite Liberty för att kolla av inför ikväll då jag ska få hjälp av T att filma, får se vad det blir och om det går att skicka iväg annars så är det bara att fortsätta. Har gjort upp en plan iaf, vad som ska ingå och hoppas att det håller inom 10 min.

Igår ramlade en stor polett ner för mig att jag behöver vara mer medveten i nuet och se det som PLAY (även i ridningen såklart) och att vi leker tillsammans för att sedan komma till att leka som ett och i flödet, för att inte bli så task oriented som jag varit förut men nu jobbar på att hitta lite annan nyans i. Ska fundera vidare på detta...


Blir till att skaffa en ny sladd till video kameran idag också för jag hittar inte den gamla efter flytten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar