söndag 28 mars 2010

Klurande och kollande på vallen

Idag tog jag och plockade med mig grimma, lassot och sticken ut till Marksman i hagen. Tänkte vi skulle gå till stora vallen i deras hage och kolla om det gick att leka där. På vägen dit var det väldigt blött och lerigt så jag klättrade upp på trästaketet och bad Marksman att "Partner up" och bära mig bort till vallen, väl där kunde vi konstatera att en säkerhetsåtgärd var gjord då staketet där nere farit lite illa under vintern, så grinden var stängd. Var ingen vits att öppna och gå in dit heller för att leka på vallen var ändå bara att glömma, den var visserligen ganska mycket tinad men vattensjuk, så jag får nog ge mig till tåls ett tag till.

Ser ut som Marksman tänker säga något på det här kortet... undra just vad?

Så jag och Marksman vände kosan hemmåt och strosade runt lite på gårdsplanen och sen lekte vi lite lugnt i manegen, försökte mest bara få honom att spänna av och röra sig mer lösgjort. Men det känns lite skumt detta, för när jag satt på honom barbacka i hagen så kändes han som vanligt, mjuk och jämn i stegen, rak och avspännd. Men jag är ganska övertygad om att det är något...
Värmde och klämde lite bakom skulderbladen, vilket han uppskattade mycket, tyckte han såg frächare ut igen när jag släppte ut honom i hagen igen... Men jag vet inte?
Skruvade ur tåbroddarna idag för jag tänkte att nu klarar han sig utan dem, det har spökat förr om åren att brodd på barmark blir för stummt och liksom nyper för fort i underlaget och han har varit lite liknande i rörelsemönstret som han är nu, tidigare har det märkts stor skillnad när jag tagit bort dem. Hoppas att det kan vara en bidragande orsak..?
Många frågetecken... hoppas några rätas ut snart!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar