lördag 20 mars 2010

Circling Program # 3

Igår gjorde jag och Marksman den tradje dagen i vårt Circling program och han är så vaken och rolig att leka med, nu börjar även Impulsion bli bättre, han stannar i det tempo jag lägger honom i, böjer sig och har uppmärksamheten mot mig! Han stannar också längre ut, nu ca 3/4 ut på 22´ repet, kanske är så att när Impulsion förbättras så blir även detta bättre. Känns spännande att se vad detta programmet kan ge?!

Det är fachinerande för när man koncentrerar sig på att förbättra ett område så märks det även i andra situationer, som jag blev varse igår när jag tog in honom i stallet efter vi lekt i manegen så ställde jag honom bara på gången lös, som jag alltid brukar göra men han stog kvar hela tiden och var jätte duktig tills jag grejat färdigt med honom och sen gick han raka vägen in i boxen, go och glad :) utan att hitta på massa egna ideér som att skrutta runt och leka/reta de andra hästarna och mig... hm, som den sanna LB:Extrovert han är.

My little Angel ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar