lördag 20 mars 2010

WOW Feeling

Kvällens ledord BALANS: Mentaly-Emotionaly-Fysicaly, och HARMONI: mellan två själar, en helt euforisk känsla när jag och Marksman gjorde lite Finesse ikväll! Han var så balanserad och rörde sig genom hela kroppen i en sagolik balans och känslan jag fick i bettet var så elastisk och silkesmjuk! Har aldrig tidigare upplevt detta under ett helt ridpass och från det att jag satt upp tills jag satt av, och jag vill nog säga att Marksman heller aldrig har gått såhär bra när jag har ridit honom under alla dessa år. Red i skritt och trav endast i ca 12 min sen avslutade jag som belöning, ville inte drabbas av "Equutaris Bestialis" (tror det var så Ch kallade det?).
Synd bara att det inte fanns någon hemma på gården som hade kunnat filma lite, hade så gärna velat sett det på film, men jag får leva på känslan!

Här har vi ridit färdigt, ska få sin godis och av sadel och träns så han kan rulla vilket jag tror han tycker är bästa belöningen


Loove my saddle, efteråt putsade jag sadeln och tränset av bara farten, tror jag svävade på något moln : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar