onsdag 17 mars 2010

Senaste dagarna

Har bestått av ridning i solskenet på en vårpigg häst och även lite lek i manegen!
Känns jättekul att rida ut på Marksman nu för jag tror vi har kommit till ett bra förtroende i varandra och att vi nu kan njuta av det båda två och bara ha kul ihop! Verkligen roligt att det känns så bra!

Men när jag har försökt att förbättra vår On Line och Liberty har inte kännts så bra och jag vet inte varför, jag tror att min Liberty Audition spökar lite i mitt huvud och jag hamnar lite i ingemannskland och vet inte var jag står och vart hän jag ska gå vidare. Men jag pluggar på Marksmans Horsenality Report som verkligen är jätte bra och tror och hoppas att det bara är en process som pågår och att jag snart hittar ut ur denna förvirring. Kan ju ofta kännas såhär tycker jag när jag håller på att komma på något eller lära mig något nytt, jag är kanske bara utanför min Comfort Zone...

 Igår tog jag mig äntligen tid att se Savvy Club Februari Mastery Lesson som Silver medlemmarna fick tillgång till. Men mycket vill ha mer och jag vill se mer och varje månad av det Pat visar från hans Mastery Class! Var så intressant att se det han visade om Circling Game på denna, ska sätta det i ett program med Marksman och fokusera på det så kanske jag kommer över min vilsenhet.

Marksman fick lufta sig lite i helgen, tror han tyckte det var skönt! Men han kollade in täcket när det låg där på marken :)

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte på Feldenkreiseriet, om du vill så finns det säkert möjlighet att delta och feldenkreisa loss med din häst (förmodligen i maj) i Tyringe. Praktiska detaljer så som datum och avgift är inte helt säkerställda än:)
    Men jag tror att Cecilia, som håller i det, håller på och ordnar det.

    SvaraRadera
  2. Okej med hästen! Låter kul, jag har bara gjort det på golvet (dvs utan häst) Men jag är nyfiken! Hör gärna av dig när du vet mer!

    SvaraRadera
  3. Jag har också bara gjort det på golvet, som uppvärmning för teaterarbete, så det ska verkligen bli spännande med någon som jobbar med hästen också. När jag vet mer, så berättar jag datum och sådant.

    SvaraRadera
  4. Ska bli kul att veta mer! Finns det någon hemsida eller något man kan kika på?

    SvaraRadera