onsdag 16 november 2011

Herrarna tu

Igår gjorde jag en intressant upptäckt nämligen att Marksman kunde ha en sadel i strl Wide!!! What???? Helt otroligt! Jag kan knappt tro det själv? Han har format om sig så mycket och blivit smalare så nu är han väl likvärdig som när han var åtta år och jag tog över honom från mamma. Helt galet :) Jag tror bara att det är bra att han inte är så tjock för att spara hans ben mm. Jag ska lämna in min Amazonassadel till sadelmakaren imorgon så den blir kontrollerad och eventuellt toppfylld så därför provade jag den andra sadeln som fanns i stallet. Den andra sadln passade dock inte helt bra även om vidden och bomformen var bra. Det var helt underbart att rida i en dressyrsadel igen ;)


Bild på Marksmans rumpa som inte är den berömda hjärtruman längre ;)

Idag red jag Charmören för hans matte är ute på äventyr. Marksman fick vila idag för det blev så sent. Charmören var väldigt trevlig när vi skrittade ut en sväng i månskenet. Det är så kul att rida honom för han är så framåt och superkänslig.


Bild från i lördags när jag fick tillfället att rida lite också. Anna fotade. Här fixar jag stiglädrena lite... Det är inte lätt att veckla ihop mina långa ben i en hoppsadel ;) Hihi... Jag känner var jag borde träna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar