torsdag 21 april 2011

Skärtorsdagen

Glad Påsk på er alla!

Idag har jag ridit lektion för Pernilla med Marksman och det gick riktigt bra. Jag ska fikusera på flödet i kroppen på honom och att han använder hela kroppen. Skänkelvikningar fick jag rida åt båda hållen med inslag av trav under lättridnning runt fyrkanten och M lärde sig det mönstret rätt fort. Jag red även lite skänkelvikning över medellinjen först för ena skänkeln några steg sen räta ut och sen skänkelvikning för andra skänkeln. Jag red även lite galoppfattningar och fick bekräftat att jag ska fortsätta med det för det och inte vara så rädd att rulla på lite för han kommer fint genom hela kroppen i galoppen och traven efter har ett riktigt påskjut.

Jag är väldigt nöjd med lektionen och Marksman för det kändes riktigt bra stundtals nu är det bara att jobba på med det vi fått med oss.

En bild som Theresia tog förra veckan.

Vi fick svar på "Kolla masken" som vi skickade in i tisdags och Marksman låg högst i stallet med blodmask så det är skickat på odling och vi skulle få svar v 18. Misstankarna som min veterinär hade om eventuellt parasitangrepp eftersom Marksman låg lite lågt i röda blodkroppar när vi tog blodprov tidigare i år var inte helt fel ute alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar