lördag 9 april 2011

Premiär på ridbanan

Idag har jag ridit Marksman på ridbanan för första gången i år och han gick otroligt bra! Han kändes lite stel i början men det är nog inte så konstigt eftersom han stått i nästan en vecka eftersom jag knäckte till mitt finger i veckan. Fingret och handen är bättre nu men jag känner lite svid i halsen men jag vill inte bli sjuk så jag ignorerar det lite... Sadeln kändes kanon även idag vilket var första gången jag red i den efter att den är betald och min :D

Marksman kändes helt fab på slutet då jag bara kunde sitta och leka med viktfördelningen- höger- vänster- upp- lång osv! Vissa galoppfattningar bara följde han min skänkel i en svepande rörelse och rullade in i galoppen.. UJ UJ det hade jag inte trott att jag skulle få uppleva på min guldklimp igen! LOVE

Jag lyckades inte ta någon bild i euforin men jag hoppas på fint väder någon annan dag och att jag kan muta en fotograf.

5 kommentarer: